boxingsavalan

ورزشی

boxingsavalan

ورزشی

تایخچه رشته بوکس بعد از انقلاب در اردبیل(2)

 درآن دوره جوانان زیادی از این رشته استقبال نمودند.و مربیان نیز با عشق وعلاقه خاص در این رشته مشغول تمرینات بودند.که در سال 1371 اولین مسابقه بوکس در اردبیل انجام شد.که با استقبال مردم روبرو شد. وبعد از آن،تمرینات نیز بطور مستمر و مداوم انجام یافت که نتیجه آن ورزشکاران خوب وعالی در حد قهرمانی بود.
اسامی نفراتی که در آن دوران ابتدایی اولین مسابقه را انجام دادند.
1-سید علی موسوی
2-فرشید و فرهاد نجاتی
3-بیژن رونقی
4-یونس ارسنجانی
5-علی بابازاده
6-محبوب علیزاده
7-انور وهابی
8-رحیم ملک پور
9-نادر اللّه وردی زاده
10-سید رضا ایمانی
11-ناصر عظیم پور
12-مرحوم اصغردستپیش.
اولین مسابقه با مربیگری استادان:فرزاد حاجی عرب-بابک اصلانی-علی بابزاده.انجام شد.
در آن زمان به دلیل استان نبودن اردبیل،فعلیتهای ورزشی این رشته زیر نظر استان آذربایجان شرقی انجام می شد وهیچ یک از شهرهای کنونی استان اردبیل فعلیت رشته بوکس را نداشتند وبعد از چندین سال کش وقوص بصورت ابتدایی فعال شدند. اما... .
این ها مختصری از فعا لیتهای بوکس در استان اردبیل بود. حرفهای زیادی ماند که انشا اللّه در آینده به آنها خواهیم پرداخت. 

در آخر اگر نامی از نامداران بوکس اردبیل از قلم افتاد از تمامی آنها پوزش می طلبم.ام نام آنها همیشه و همه جا در قلب ما می باشد. 

مدال آوران در رده جوانان و نوجوانان در سال۱۳۹۰+(عکس)

اعضای تیمهای اعضامی به مسابقات قهرمان کشوری بوکس جوانان و نوجوانان که در رده نوجوانان صاحب ۴ مدال برنز و در رده جوانان صاحب یک مدال نقره شدند.که این امر نشان دادن قدرت بوکس اردبیل در سال جاری و آگاهی و دانایی های مربی درجه یک شمالغرب ایران استاد فرشید نجاتی شده است.و انشا الله در سالهای بعدی این مدالها رنگینتر از قبل خواهد شد.

اعضای تیمهای نوجوانان و جوانان+(عکس)

اعضای تیمهای اعضامی به مسابقات قهرمان کشوری بوکس جوانان و نوجوانان که در رده نوجوانان صاحب ۴ مدال برنز و در رده جوانان صاحب یک مدال نقره و کاپ اخلاق شدند.که این امر نشان دادن قدرت بوکس اردبیل در سال جاری و آگاهی و دانایی های مربی درجه یک شمالغرب ایران استاد فرشید نجاتی شده است.و انشا اله در سالهای بعدی این مدالها رنگین تر از قبل خواهد شد.

تاریخچه رشته بوکس بعد از انقلاب در اردبیل(۱)

رشته المپیکی بوکس در استان اردبیل بعد از انقلاب اسلامی همزمان با اکثر استانهای کشور در سال 1368فعالیت خود را آغاز کرد.در این میان زحمات فراوانی را افراد مختلفی از جمله:
آقای فرزاد حاجی عرب-علیرضا بابازاده-بابک اصلانی-ایوب ارسنجانی-یونس ارسنجانی متحمل شدند.که خدمات فراوانی به این رشته وجوانان استان اردبیل انجام دادند که تنها با نوشتن اسامی مختصری از آنها می توان نامی از آن عزیزان برد که از بنیان گذاران این رشته مهیج بودند ومربیگری و خدمات زیادی را به رشته بوکس انجام دادند.
بعد از فعالیتهای فراوان و تمرینات در زیرزمینهای اجاره ای از طرف تربیت بدنی وقت محلی کوچک در همان محل کنونی اداره تربیت بدنی کل اختصاص به بوکس و تمرینات آن داده شد.
ادامه دارد...

اختامیه مسابقات قهرمان کشوری بوکس جوانان

در اختتامیه مسابقات بوکس قهرمان کشوری سال 90 در استان کهگیلویه و بویر احمد استانهای کرمانشاه-گیلان-سیستان و بلوچستان به ترتیب اول,دوم و سوم شدند.کاپ تکنیک به بوکسور کرمانشاهی تعلق گرفت و کاپ اخلاق از آن شاگردان با اخلاق و سر به زیر استاد فرشید نجاتی از استان اردبیل شد. 

 

 

در آخر از شهردار زحمتکش سابق استان اردبیل و استاندار کنونی استان کهگیلویه و بویر احمد آقای مهندس نیکزاد و رییس محترم فدراسیون آقای ناطق نوری برای قدردانی از ورزشکاران اردبیل تشکر میکنیم